Dziecko z ADD/ADHD
Najbardziej charakterystycznym elementem tego zespołu chorobowego jest deficyt uwagi, koncentracji dziecka oraz zaburzenia prawidlowej dużej i małej motoryki ciała i coordynacji ruchowej.
W okresie naszej ponad 35 letniej praktyki terapeutyczno-edukacyjnej ani jeden z rodziców nie przyszedł do naszej kliniki i nie powiedział: „ mam dziecko z ADHD lub z ADD i dziecko to ma problemy z ruchem” Według rodziców i opiekunów dzieci te nie robią nic innego jak tylko...... ruszają się.
Problem leży w tym, że dzieci z ADHD /ADD w większości cierpią na brak umiejętności prawidlowego ruchu- prawidłowych łańcuchów ruchowych. Mają zaburzone/przerwane połączenia nerwowe powodujące płynność docelowego ruchu. Dzieci te bardzo się męczą wykonywaniem najprostszych czynności, są znużone, zdenerwowane, zniecierpliwione ponieważ nie potrafiły w swoim rozwoju ontogenezy wypracować prawidłowej oceny koordynacji ruchu i przestrzeni.
ADD – Zespół Deficytu Uwagi ADHD – Zespół Nadpobudliwości Psychoruchowej z Deficytem Uwagi (zaburzenia hiperkinetyczne)
Deficyt uwagi prowadzi do chaotycznej ekspresji ruchu – a to z kolei do nie osiągnięcia zamierzonego celu. Dorośli zmuszają dziecko do wykonania określonej czynności a dziecko z powodu choroby nie jest w stanie temu podołać. Dorosli, chcąc pomóc dziecku- różnymi sposobami powtarzają te same zadania nie rozumiejąc, że dziecko nie ma wewnętrznej umiejętności wykonania tych zadań. Jedne dzieci „chowają się” w sobie, „zamykają się” w swoich postanowieniach i w coraz większej depresji i smutku nie radzą sobie tak jak ich rówieśnicy. Inne dzieci reagują agresją, żywiołowym „pajacowaniem” aby nie przyznać się światu, że nie radzą sobie z wymaganiami dorosłych. W jednym i drugim przypadku są to cudowne, bardzo dobre, z „ dobrym sercem” dzieci, ktore bardzo chcą być akceptowane w środowisku.
W Polsce istnieje sporo publikacji na temat tego zespolu chorobowego, jednak praktyka w ocenie i diagnozie jest wyjątkowo póżna jezeli chodzi o wiek dziecka.
Diagnozujemy dzieci z ADHD/ADD już w wieku 2giego roku życia i profilaktycznie wspomagamy rozwój psychomotoryczny tych dzieci, aby niedopuścic do tragedii rozwojowych w okresie gotowości szkolnej dziecka.
Mamy ogromne doświadczenie w diagnozie, programowaniu terapii i uzyskiwaniu pozytywnych wyników leczenia tego typu zespołu chorobowego.
Zadzwoń do nas i umów wizytę. Rehabilitacja w domu pacjenta.