Nasza oferta
Kształcimy, rozwijamy i wspieramy prawidlowy rozwój psychomotoryczny u dzieci w wieku od 0 – od pierwszych dni życia niemowlęcia – do 18 -tego roku życia dziecka, oraz rozwój mowy i języka dziecka na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym (dojazd do pacjenta- Kraków i okolice)
Prawidłowy rozwój ruchowy jest fundamentem do dalszego prawidłowego rozwoju psychicznego, emocjonalnego, intelektualnego i społecznego dziecka, a także uwarunkowaniem właściwego rozwoju mowy i komunikacji społecznej.
Rodzice powinni obserwować i regularnie kontrolować etapy rozwoju swojej pociechy, aby na bieżąco cieszyć się sukcesami rozwojowymi, ale też wspierać i „naprawiać” elementy rozwoju, które są opóżnione lub nie pojawiają się.
Kochani Rodzice – nie czekajcie aż dziecko „wyrośnie” z problemu. Każdy tydzień odchyleń od norm rozwojowych dziecka może przynieść miesiące lub lata negatywnych skutków w kolejnych etapach rozwoju.
- Tabela zespołów chorobowych dotyczących rozwoju psychomotorycznego
JAŚ i MAŁGOSIA
Jaś i Małgosia bardzo słabo unosiły główkę w okresie 2 miesiąca życia, kiedy były w pozycji na brzuszku.
Jaś nie potrafił się przetaczać z boku na bok, a Małgosia nie sięgała po zabawki w wieku 3-4 miesięcy
Jaś wydawał się bardzo mocnym, wyprostowanym, sztywnym nawet dzieckiem. Małgosia była delikatna i raczej wiotka jak gałgankowa lalka.
Jaś i Małgosia w wieku 5-6 miesięcy życia nie potrafiły utrzymać siedzącej pozycji usadzone w narożniku fotela.
Jaś i Małgosia nie czworakowały w okresie 8-9 miesiąca życia, Jaś bardzo chciał samodzielnie stać przy meblach, pomijając okres czworakowania.
Ani Jaś ani Małgosia nie lubiły leżeć na brzuszku.
Zarówno Jaś jak i Małgosia potrafiły samodzielnie kontrolować pozycję siedzącą w 11 miesiącu życia.
Jaś i Małgosia zaczynali samodzielnie stać przy meblach w 13 miesiącu życia.
Małgosia w wieku 14-15 miesiącu życia zaczęła samodzielnie chodzić –
Jaś – sztukę samodzielnego chodzenia osiągnął dopiero w 19 miesiącu życia.
Jaś i Małgosia rozpoczęli naukę w I -szej klasie....
Małgosia ma spore kłopoty z pisaniem, kolorowaniem, wycinaniem przy użyciu nożyczek. Wszelkie czynności manipulacyjne sprawiają jej trudności, chociaż będąc dziewczynką miała mocną motywację, aby ćwiczyć manipulacyjne umiejętności bawiąc się lalkami ( warkoczyki, guziki, zapinki). Trochę się jąka.
Jaś w I szej klasie ma spore kłopoty z mową. Dużo gestykuluje- skacze – popycha – nie potrafi stać w kolejce, jest nerwowym dzieckiem. Ma spore kłopoty z oceną odległości między przedmiotami, meblami, wpada w nie, złości się- czasem bije krzesło. Pisanie, rysowanie sprawia mu poważne kłopoty. W sytacji 1:1 z dorosła osobą pracuje dużo chętniej osiągając cele. W grupie dzieci nie radzi sobie. Dzieci go ignorują albo śmieją sie z niego.
Jaś nie jest szczęśliwym 1-szo klasistą.
„Ostatni dzwonek” wsparcia dla Jasia i Małgosi jest w programie „Do Szkoły, Gotowi...Start! - inne dzieci zapraszamy już od wieku niemowlęcego.
Pomagamy dzieciom m.in. w takich przypadkach jak:
- zaburzenia i urazy okołoporodowe
- opóżniony rozwój psychoruchowy
- opóźniony rozwój mowy
- zaburzenia ortopedyczne
- zaburzenia neurologiczne
- zaburzenia genetyczne
- wady postawy
- otyłość dziecięca
- zaburzenia psychomotoryczne (psychoruchowe) związane z wcześniactwem lub mnogą ciążą
- zaburzenia zwiazane z mową, problemy w nauce na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- niezgrabność ruchowa związana z zaburzeniami m.in. DCD ( Developmental Coordination Disorder), ADD - Zespół Nadpobudliwości Ruchowej ( Attention Deficit Disorder), ADHD - Zespół Nadpobudliwości Ruchowej z Deficytem Uwagi ( Attention Deficit Hyperactivity Disorder) , Dyspraksja, Dysleksja, Zespół Aspergera, Zespół Autyzmu
- problemy wychowawcze i pedagogiczne